angelheartz

Direktlänk till inlägg 17 november 2018

Skadad

Av Linda Wiss - 17 november 2018 16:17

Igår var jag i stallet och vi fixade boxar, hö och vatten. Sedan red jag ut med Hanna. Det var en supermysig ridtur fram till att Kim blev lite för glad. Han drog av en rejäl bock och jag åkte av. Låg kvar på marken ett tag för att känna efter så jag inte skadat nacke eller så. Landade ganska illa så slog i revben, rygg och huvud. Men jag hoppa upp igen. Dock med världens smärtor.

När vi kom tillbaka till stallet fixade Hanna hästarna och jag ringde 1177. De på 1177 sa åt mig att åka in för röntgen. Så det blev akuten hela eftermiddagen. Jag har slitit sönder muskelfästena vid revbenen och har en fraktur på en kota i ryggen. Så vila och smärtstillande ordinerat. Läkaren sa ingen ridning på minst 6 veckor. Då sa jag att jag låtsades som att jag inte hörde detta. Då skrattade han och sa ja okej men ta det i alla fall lugnt är du snäll. Sjukskriven och ny röntgen om 6 veckor. Hej o hå. Jaja det kunde varit värre eller hur ? ?

 
 
Cim

Cim

19 november 2018 00:02

Aj fasen :/
Så trist att det gick så illa :(

http://www.rattisadeln.bloggplatsen.se

Linda Wiss

19 november 2018 03:02

Ja inte skoj men det kunde varit värre med såklart

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Wiss - 4 december 2018 19:31


Ja fy nu är man helt slut och allt som varit har inte tagit slut än. Nu börjar en tumult resa. Ni som har tonårsbarn som mår dåligt psykiskt vet vad jag går igenom nu. Jag har en 15 åring. Förra året mådde hon dåligt och det var långa nätter, möten p...

Av Linda Wiss - 30 november 2018 20:38

Igår på em var jag i stallet med dottern och sonen. Dottern skulle ridit men vädret tillät inte riktigt. Hon skulle börja sätta igång vår gamling som varit sjuk och sedan skrittat vår fullblodstjej som hon förälskat sig i. Men det går fler tåg. Min s...

Av Linda Wiss - 25 november 2018 21:44


Ja men det kan jag kanske tycka. Jag vet ju vad läkaren sa att jag har för skador efter att jag åkte av hästen. Men döm om min förvåning när jag loggar in och kollar min journal. Läkaren sa jag har en fraktur i ryggen ja och det står ju med men sedan...

Av Linda Wiss - 23 november 2018 21:09

Ja som ni vet är jag ju skadad med en ryggfraktur och avslitna muskelfästen vid revbenen. Allt detta efter att jag åkte av hästen och landade illa. Jag har sjukt ont och går på morfin. Men jag saknar ridningen just nu. Hoppas smärtorna ger sig snart ...

Av Linda Wiss - 22 november 2018 19:30


Jag gillar verkligen inte att vara skadad. Jag blir frustrerad av att inte kunna komma upp på hästryggen. Och hatar att vara trött av medicinen och måste vila. Nu hoppas jag smärtan släpper snart. Kommer ju knappt upp ur sängen. Just nu får kag äta t...

Presentation


Angelheart

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards